Datum objave: 04/05/2025
Kategorija: Vijesti

Projekt STEMwave: Škola budućnosti – GenFuture

STEMwave – Škola budućnosti je edukativni program koji modernizira nastavu u osnovnim i srednjim školama kroz teme budućnosti kao što su umjetna inteligencija, održivost, kritičko razmišljanje, mentalno zdravlje, financijska pismenost i digitalna sigurnost. Program provode Stemi, Infobip i A1 Hrvatska, a učenici kroz praktične projekte, timski rad i digitalne alate stječu znanja i vještine ključne za 21. stoljeće.

GenFuture je nova inicijativa unutar projekta STEMwave – Škola budućnosti.

Cilj GenFuture programa je proširiti tradicionalni STEM okvir (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) i omogućiti učenicima osnovnih i srednjih škola stjecanje ključnih životnih vještina kroz istraživačke projekte i izradu portfolija. Cjelokupni nastavni materijali nalazili su se na jednom mjestu, u Stemi LABu — virtualnoj učionici za vođenje nastavnog procesa.

U okviru programa GenFuture (rujan 2024. – svibanj 2025.) – Škola budućnosti, učenici osmih razreda uspješno su sudjelovali u provedbi cjelina: Kritičko razmišljanje (razvijanje sposobnosti analize i vrednovanja informacija) te Mentalno zdravlje i wellbeing (briga za mentalno zdravlje i emocionalnu dobrobit).

Aktivno su sudjelovali u različitim oblicima nastave – od interaktivnih kvizova i vježbi, preko radionica, pa sve do timske suradnje na praktičnim zadacima. Radili su u manjim skupinama, gdje su zajednički analizirali primjere iz svakodnevnog života, promišljali o utjecaju informacija i razvijali vlastite argumente. Pritom su jačali vještine međusobne komunikacije, slušanja i poštivanja tuđih stavova. U sklopu teme wellbeinga raspravljali su o važnosti brige o mentalnom zdravlju, izražavanju emocija te strategijama za suočavanje sa stresom, pri čemu su posebno istaknuli vrijednost međusobne podrške i sigurne učioničke atmosfere.

Cijeli proces bio je interaktivan, suradnički i poticajan, a učenici su iskazali visoku razinu angažiranosti i interesa.

Program je pozitivno utjecao na njihovu sposobnost kritičkog promišljanja i samorefleksije, ali i na jačanje osjećaja zajedništva unutar razreda.

Voditeljica aktivnosti: Irina Kosanović

Skip to content